fredag 20 april 2012

Trött på psykolog experter som utalar sig om anhöriga till mördade i breivik rättegången

åå vad trött jag blir på psykolog experter som uttalar sig om hur det är att vara anhörig till mördad om livet reaktioner och rehablitering mm Suck i bland undrar man om dom träffat någon eller bara läst i böcker av andra"experter" som inte heller träffat någon utan bara tror utifrån terorier. Jag hade hellre hört anhöriga dom som är riktig experter o verkligen vet hur det är för inte stämer det med psykolog svamlet.....................ursäkt irretationen , det finn säkert många bra psykologer men var är dom
 tex tror jag inte att man vill kunna förstå eller att mördaren ångrar sig eller ber om förlåtelse ,det skulle vara ett hån det är mycket bättre att veta att det är galenskap och att mördaren är sjuk man vill inte att den som mördats ens barn på någe vis ska verka förnuftig .

2 kommentarer:

  1. Dom enda som vet, på riktigt hur det känns när ens barn blir mördat, det är ju vi föräldrar som är drabbade. Inte en enda expert på området kan veta. Dom kanske tror att dom vet, men det gör dom inte. Jag märkte faktiskt detta när jag i ett och ett halvt års tid gått hos en jättebra psykolog. Hon KUNDE faktiskt inte riktigt förstå. Hon var ju inte själv drabbad.
    Utan allt dom kan om detta är vad dom läst sig till och så klart genom olika erfarenheter från olika människor som drabbats.

    Jag vill inte ens tänka på min sons vidriga mördare. För mig är han ett DET!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker inte heller ofta specifikt på mördaren det är han inte värd o inte gör det mig något gott jag tänker mer almänt om mördare mm mer utifrån brottsoffer perspektiven som jag vill belysa.
      stor kram till dig Li

      Radera