måndag 23 april 2012

Breivik tillräknerlig

Nu börjar det diskuteras kring att det behöver kompleteras i psykrapporten som sa att Breivik var/ är tillräknelig
Vad jag lärt mig är att man är tillräknelig om man kan skilja på rätt o fel om man kan planera före och efter kring vad man gjort. Ike tillräknelig kan vara att man inte uppfattar verkligheten och konsikvenserna.
Är man tex  narsesitisk eller en psykopat så är man ändå tillräknelig.Jag skulle bli mycket förvånad om det blev något annat än fängelse för Breivik även om man önskade vård efter som han inte verkar vilja det. men jag skulle inte vilja att den som mördat min dotter fick vård efter som dom där får ha dator surfa och blogga mm ... men det här gäller Sverige o jag vet inte hur det är i Norge... 
Rätta mig gärna om jag har fel!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar