onsdag 16 februari 2011

Överklagan av jk och snart ev stämning mot staten.

Nu är överklagan till jk inlämnad ,känns bra att jag tagit hjälp av en jurist för det blir verkligen stor skillnad både i ord o kunskap med en riktig jurist mot när jag försöker få i hopp en text för att  bestrida jk.
Fast jag tycker att det är dåligt av staten att jag ska behöva betala ,det är definitivt inte rättssäkert.
Det som har stört mig mest är att jk säger att det inte finns ett orsaks sammanband mellan Polisens misstag och Englas död. Det känns som ett hån efter allt som vi fått gå igenom för att få en förklaring till varför det var möjligt att i en så allvarlig polisutredning som mord klumpa sig så riktig grovt att man inte kunde ta fast en mördare som låg inom profilen och där mördaren funnits med som tips och i polisens egna material och dessutom var känd av grann polisen för sexualbrott och misshandel .
Tycker att det är värt att kämpa för efter som det oftast är så att myndigheter kör över vanliga människor ,spelar ingen roll hur rätt vi har ,så slingrar sig ormen"staten" så att den sliper att ta ansvar.
 






.

4 kommentarer:

  1. Och som dessutom redan mördat en en kvinna sommaren 2000.
    För jäkligt!

    SvaraRadera
  2. Ja Li det är just det det handlar om att polisen skulle ha lyckats att ta mördaren redan då.
    kram

    SvaraRadera
  3. Heja, heja Carina!

    "Mot dumheten kämpar själva gudarna förgäves", sa Platon. Jag tror inte det behöver vara så i vår tid, särskilt inte när dumheten är så uppenbar som här - och just för att det gäller STATEN. GE DIG ALDRIG!!! Jag har själv vunnit segrar över FegSverige. Man får bara inte ge sig. När du inte orkar längre, ta en paus och sen nya tag igen. Jag är säker på att du till slut lyckas, även med detta. Och den dagen har du gjort ÄNNU mer för rättsstaten Sverige! Det här måste ju vara nåt av det mest skandalösa i dess historia!

    Jag är med dig hela tiden.
    Kram från Lena Ess

    SvaraRadera