fredag 25 februari 2011

Arikel i Aftonbladet om en 18 tjej som mötter den som mördat hennes syster i skolan.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8600966.ab

Är det humant att anhöriga föräldrar ,syskon mm ska behöva träffa på den som mördat deras barn ? Jag tycker att det är helt galet ! Vad förväntas av dessa anhöriga ? Jag tycker att samhället inte ger det stöd och den  upprättelse som ett rättssamhälle borde. En 18 årig tjej som fått sin syster mördad o styckad, ska år senare bara gilla läget vara typiskt svensk och acceptera att det är som det är och att hon förväntas vara trevlig i alla lägen ... Straffen är inte utformade att tänka på offrenas behov utan bara statens o brottslingarnas behov !

4 kommentarer:

  1. Det står att man måste köpa Aftonbladet Plus för att kunna läsa hela artikeln. Tror du att Aftonbladet Plus fortfarande finns i affären till på söndag eller så?

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte ska själv kolla om den går att köpa

    SvaraRadera
  3. Fick du tag på tidningen? Jag fick då inte tag på den. Jag var för sent ute.

    SvaraRadera
  4. nej så jag missade åxå att läsa hela.

    SvaraRadera