torsdag 24 februari 2011

Arbetslös , utförsäkrad ,sjukskriven .

Fattar inte vad dom pratar om när dom kallar utförsäkrade ARBETSLÖSA ?Det är människor som varit långtids sjukskrivna pga sjukdom hade dom varit arbetsfördra så hade dom inte varit sjukskrivna utan arbetslösa och då alltså inte utförsäkrade... Jag är nu i fas 2 mitt problem är inte oförmåga att arbeta pga att jag inte har jobb eller har svårt att söka jobb eller en att få jobb .Mitt problem är att jag lätt får orimliga stress på slag och ångest + att jag inte sover. Vilket nu är sämre än på flera år just pg av att arbetsförmedlingen ska hjälpa mig att få jobb när det är bättre mående jag behöverb .Jag vill ha all hjälp jag kan få för att komma tillrätta med det , dom riktiga problemen! och det kan inte lösas av arbetsträning eller jobb matchning.  Så är det för många utförsäkrade! Låt sjukvården få resurser att sätta in i stället för arbetsförmedlingen!

Tips från coachen är stresshanterings kurser, massagehandlingar,träning tex gym med coachen, yoga,  fokus på vad just den utförsäkrade har för behov inte vad arbetsförmedlingen har att erbjuda.

1 kommentar:

  1. Jag tycker att det är löjligt att man är så arbetsfixerad. Som att det var det enda viktiga.

    SvaraRadera