torsdag 24 februari 2011

Argt Brev till socialförsäkringministern

Hej Ulf
Jag har skrivit till dig förut ang allt krångel när man blir ut försäkrad och ska in mot arbete fast man är sjukskriven.
Jag tycker att ni behandlar mig mycket ovärdigt och kränkande! Jag är nu i fas 2 men det finns inget att erbjuda mig som rehabiliterar mig efter dom förutsättningar och behov jag har ,inte ett intresse av att försöka för det finns inte i vad som erbjuds på arbetsförmedlingen. Jag är utförsäkrad dv sjukskriven jag har alltså problem som inte har med arbets motivationen att göra ,jag har inte problem med att skriva cv, jag har inte problem med att söka jobb,jag har inte problem med själv känslan ...
Jag har psykiska problem som posttraumatisk stress, ångest och sömn svårigheter + lite mera smått o gott. Jag behöver tid och förståelse och allra helst att sjukvården hade resurser att möta mig med som tex motion, sorge bearbetnings kurser ,stresshantering,massage och vänlighet och massor med tid.
Nu blir jag erbjuden att arbets träna eller gå på program som ska motivera mig eller massa annat som ska leda till jobb, jag behöver först bli och må bättre sen kan vi titta på jobb ,nu blir jag sämre för var dag .Inte pg av det trauma som jag har efter att min älskade dotter Engla blev mördad utan pg av att ni inte förstår mig och vill hjälpa mig efter mina behov!
Jag bad i dagarna arbetsförmedlingen om att få åka utomlands på semester(betalar själv)-men se det fik man inte när man var i dom här jävla faserna! Varken med ersättning eller utan! Är det bättre att jag sitter här och glor i väggen o mår sämre o sämre ,ni borde i ställe applådera att jag över huvudtaget vill göra något.
Ska man inte ens få ha semester och åka utomlands när det är det bästa man kan göra för sin hälsa när man är sjukskriven? För mig är det bra med distans och lite anat som kan påminna om något lite positivt i tillvaron.
Du och ditt parti är ytterst ansvariga för systemet med utförsäkrade och jag tycker att ni borde skämmas med ett så uselt och dåligt förarbetet system . Jag la min röst på er för att ni är dom enda som har en positiv kriminal politik men egentligen som ni behandlar sjukskrivna och med det brottsoffer så är den usel!
Jag skulle gärna personligen träffa dig och statsministern för att ytterligare belysa vad ni håller på med!

2 kommentarer:

  1. Stort lycka till i din kamp!

    //hilma

    SvaraRadera
  2. Jag tycker gott och väl att de kan försöka hjälpa dig allt vad de orkar. Det försöker i alla fall jag göra. Och jag tycker att de bara kan ge dig pengar i massor så att du klarar dig. Det är idiotisk att papperslappar och mynt av järn och siffror ska få styra så mycket över människors liv. För det är egentligen bara papperslappar och mynt av järn och siffror.

    SvaraRadera