tisdag 22 februari 2011

Arbetesförmedlingens arbetsmetoder

I går så visades på tv nyheterna om arbetsförmedlingens metoder för att få folk i arbete.
Det var coacher som jobbade med allt från healing ,affirmationer , avslappning och hypnos.Kanske märkligt för många och det är givetvis viktigt att ingen känner sig tvingad att prova sådana aktiviteter för att få jobb. Men hallå hallå jag skulle gärna prova lite av alla dessa metoder men jag blir inte erbjuden något sådant?!Jag är egentligen inte i första hand arbets sökande jag är utförsäkrad vilket betyder att jag fortfarande är sjuk och behöver hjälp med dom bitarna och där letar jag efter tekniker som kan hjälpa mig att hålla ångesten och stress symtomen och vill gärna få prova lite olika okonventionella metoder.Jag skulle däremot aldrig kunna tänka mig att gå på vuxen dagis eller arbets träna skulle kunna ge mig dom verktygen, men det är givet vis olika för alla  ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar