onsdag 23 februari 2011

Brottsofferdagen i Hedemora anordant av civilförsvaret

I går kväll var jag in till Hedemora och lysande på arrangemanget ang brottsofferdagen som civilförsvaret anordnat. Bra initiativ !Bra föreläsare! Jag blir dock lite frustrerad när jag hör alla finna ord från Ask och advokaten för dom flesta brottsoffer så ser inte verkligheten så bra ut.Jag undrar var brottsoffren var ?min tanke är har organisationerna som jobbar med brottsoffer i Hedemora informerat brottsoffrena, om nu dom organisationerna finns?? Har polisens brottsoffersamordnare informerat alla misshandlade våldtagna kvinnor , ungdomarna som utsatts för brott ,dom som fått inbrott i sina hus, misshandlats på stan eller hemma eller som fått sina anhöriga eller vänner mördade ? Varför var inte alla Hedemoras politiker ,lärare ,socialtjänst mm där .Dåligt när det anordnas något så viktigt att dom inte visar sitt intresse och stöd ,Jag tycker att den dåliga uppslutningen visar på att det helt enkelt inte finns ett genuint engagemang för brottsoffer i Hedemora.
Det speglar samhället för tyvärr så måste man nog ha varit utsatt för att förstå allvaret.
Tack Civilförsvaret för att ni försökte och stort tack för alla hjälp vi fick när vi letade efter Engla.

1 kommentar:

  1. Det är mycket snack men liten verkstad med andra ord.

    SvaraRadera