torsdag 20 januari 2011

Väntar på Svar ang försvuna papperet i pernilla utredningen

I dag så hade en journalist blivit lovad svaret och jag blev lovad för mer än en vecka sedan att svaret skulle komma om några dagar men Nej det kommer inte i dag, kanske nästa vecka då...
Jag tror att fördröjningen sker pga av Åklagaren känner sig osäker in för pressen av media och vill skötta det så snyggt han kan men jag önskade lite mer engagemang och fart för jag är så tröt på att alltid vänta och som vanligt att det inte kommer något mer än att vi inte kan hitta något fel eller ansvarig ! ...

Men den som kämpar och väntar får ibland svar och idag fick jag ett lite positivt svar från Förvaltnings rätten ang min sjukpenning.

Två beslut

I går fick jag beslutet från Förvaltningsrätten ang att jag överklagat att jag inte får full ersättning från sjukpenningen efter som jag skrivit boken och deltagit i media
Ett beslut om att jag vill ha det omprövat av Försäkringskassan att dom inte tagit hänsyn till att jag inte orkat överklaga deras beslut inom deras tids gräns på 2 mån ang minskad sjukpenning efter som jag mått dåligt o min energi bara räckt till att ta hand om allt runt mordet o min familj då har det känt helt värdelöst och oviktigt att gnälla om sjukpenning mm Jag är bara en människa och räcker helt klart inte till till allt som krävs av mig och det är ju därför jag är sjukskriven ! . Även om det är ett eget val att kämpa för rättvisa och att allt ska gå rätt till, jag kunde ju ha valt att bara lägga mig ner och skitit i allt men då hade jag definitivt mått ännu sämre i dag efter som jag har en personlighet som alltid vill ta ansvar för de jag ser som orättvisor och dumheter och inte sticka huvudet i sanden.
Förvaltningsrätten kom fram till att jag ändå borde ha överklagat inom försäkrings kassans tid på 2 månader, enligt mig då att försäkringskassan inte behöver ta hänsyn till att jag mår dåligt.

Jag fick även ett svar att Försäkrings kassan borde ha tagit med i bedömningen ang sjukpenningen att skriva och publicera boken inte ska påverka bedömningen av arbetsförmågan utan betraktas som en del i min rehabilitering. Så dom bifaller att jag ska få full ersättning mellan den 1 juni och 31 juli . Vilket beror på att jag kommit in med ansökan om omprövning ang dessa datum inom försäkrings kassans tidsgräns på överklagan inom 2 mån . Hade jag mått tillräckligt bra så hade jag överklagat alla datum i tid och då hade jag haft rätt till full sjukpenning men frågan är ju då är jag tillräckligt sjuk då ?   Obs jag har flera gånger vid möten påpekat min syn för försäkringskassan och att jag ville ha hjälp att överpröve efetr som jag inte fick till det själv men dom ville inte hjälpa mig!
Men det positiva med allt detta är att nu borde försäkrings kassan i framtiden ha detta att luta sig mot när nästa person skriver en bok eller deltar i media ang sitt trauma, så jag känner ändå att jag har nått det målet som jag hade även om det är ett sjukt system att man måste vara tillräckligt frisk så man kan överklaga försäkringskassan inom två månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar