tisdag 11 januari 2011

Snart ! Svar ang utredningen ang försvuna papper i Pernilla utredningen

Denna väntan men nu är snart utredningen om dom försvuna papprena ang AE ( mördaren) i pernilla utredning snart klar.
Pratade med åklagaren som sa att allt i princip var färdigt om dom inte kom på något mer att göra ...:O) vad ska man säga. Jag bad dom att skick svaret till mig och att jag vill ha allt tillgängligt material.
fast jag vet redan svaret efter som de inte handlar om någon  misstänkt terrorbombare eller högt uppsatt tjänstemans död så så är jag säker på att det kommer att lyda så här...

"Vi kan inte se att det begåts några fel vi kan inte ens vara säkra på att papperna med Anders Eklunds namn verkligen har funnits i utredningen".
jag kommer då att fråga 
Jag undrar då om resterande misstag i utredningen och om åklagaren anser att det står i konsekvens med Englas död och om det finns någon som  är ansvarig för dom misstagen.
Åklagaren svarar då att han bara utrett om papperna med avsikt tagits från utredningsmaterialet
Då säger jag att en åklagare alltid har som uppgift att även titta på andra uppenbara brott i samband med det som utreds. Här handlar det enligt mig även om tjänste fel i utrednings sammanhanget som är i direkt konsekvens med Englas död......

Men det är det ingen som bryr sig i !!!
Men man kan ju hoppas att det finns någon rättvisa och jag hoppas verkligen att jag får fel denna gång !!!

1 kommentar: