torsdag 27 januari 2011

Rehablitering

I dag har jag varit och träffat en kvinna som har hand om en rehabiliterings grupp Grön Rehab där man träffas och är ute i naturen promenerar fikar och äter tillsammans gruppen är mellan 6-11 pers  och en dag i vecka så är det lite mer friskvård med samtal och stresshantering mm . Mycket från grund nivå, intressant och säkert väldigt bra för rätt målgrupp.Men jag känner att det inte passar mig jag är alldeles för utåtriktad och engagerad med många av dessa delar redan i ryggsäcken, skulle jag ha något åt det hållet så skulle det finnas mera kreativitet som träning, målning, hantverk kanske smide eller något liknande där jag kan få igång och utlopp för min kreativitet.Samtal skulle åxå vara bra men då med rätt mål grupp skulle jag vara med i den här gruppen är jag rädd att jag skulle prata sönder dom vrid o vända mer än dom flesta orkar . Jag är som en bubblande vulkan av känslor ,idéer ,smärta ,kärlek, frustration och nyfikenhet... 
Arbetsförmedlingen har bara den rehabiliteringen eller arbets träning att erbjuda mig men jag måste för min och alla andras bästa säga att det inte passar mig och vad händer då ? Är jag färdig rehabiliterad då eller är jag frisk för inte är jag då så sjuk att jag inte skulle kunna till god o göra mig någon rehabilitering problemet är att inte arbetsförmedlingen här i Hedemora har några fler verktyg i sin verktygs låda, här måste man passa in en en pytte liten fyrkantig ram annars så finns det inget!!! Jag är rund stor och helt unik kan ni fixa en ram som passar mig ? I tex Stockholm så finns det helt andra ramar varför inte även på landsbygden?   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar