lördag 2 juli 2011

Är det rättsäkerhet det, att man måste ha en fet plombok för att kämpa mot staten i sådan tydliga polis misstag o brister...?

I går ringde en jornalist och berättade om avslaget från jk .jag har själv ännu inte läst jk kommentar men ska gå vidare med en stäming, tyvär så vet jag inte än hur det kommer att fungera för ska man kämpa mot staten i som deta ett tydligt fal med massor av misstag och slarv begångna av polisen så måste man ändå själv betala ,jag har rättshjälp och upptill ca 100 000 kr i kostnader av det så betalar jag ur egen fick ca 40 000 kr resterande får jag betala allt sjäv, så nästa steg nu blir att ta reda på vad det kan kosat att få en riktigt domstol att titta på alla dessa fel och brister som jk bedömer som för oförutsägbara. Det har i föra utredningen (som lades ner)som gjordes ang det försvuna dokumenete i pernilla utredningen komit fram flera misstag o slarv som begåts av gävle polisen.
Misstag som mörkas o håls undan men som jag hittat genom att läsa utredninegn på ca 300 sidor.
Är det rättsäkerhet det ,att man måste ha en fet plombok för att kämpa mot staten i sådan tydliga polis misstag o brister...?  Jag skriver mer när jag läst jk kommentar på avslaget!

3 kommentarer:

  1. Wow, du är ju helt jävla dum i huvudet.
    Din dotter har dött, du har inte vunnit på nåt jävla lotteri.

    SvaraRadera
  2. Att ge miljonbelopp till sexköparen Sven Otto Littorin i form av "avgångsvederlag" är inga problem för Reinfeldt & Co. Men att erkänna fel och ge ersättning till enskilda som drabbats utav statens slarv, ja då kommer regeringens rätta ansikte fram.

    Jag kämpar parallellt med dig Carina och hoppas att du aldrig ger upp. Reinfeldt & Co ger 500 miljoner till heroinlangaren Hamid Karzai i Afghanistan för att säkra produktionen av opium pga att Bofors säljer vapen till länder som betalar med knark-pengar..., tex. Turkiet och Pakistan.

    Du som får ut dina ord i media Carina... attackera regeringen med det jag skrivit ang. stöd till heroinproduktion. Då blir det fart på Jk skall du se.

    "Reinfeldt främjar Afghansk heroinproduktion för att gynna Bofors och Wallenberg, men att erkänna slarv och ge oss ersättning som drabbats utav odugliga poliser, det vill man inte"

    SvaraRadera
  3. Kära Carina!
    Bra att du inte ger upp inför denna maktens feghet! Fy faaaaaaan att denna skandal ska få tystas ner!!! När ska vi ha vårt fantastiska rättsväsende om inte NÄR VI BEHÖVER DEN? På håll kan den nog tyckas framstående, men så fort man kommer nära och man tvingas möta myndigheter på individnivå, så ser det ofta helt annorlunda ut. Jag vet inte var du ska få pengar ifrån, men GE DIG ALDRIG!!! Till slut vinner sanningen, bara man inte ger upp på vägen, när man möter allt det förljugna.
    Varm kram från Lena Ess

    SvaraRadera