söndag 17 juli 2011

Intressant blogg

http://corruptio.blog.com/
Jag vet inte sanningshalten bakom påståendena i texterna på corruption blogg det är många hårda ord och märkliga anklagelser och lite löjliga påståenden, men jag tycker att mycket är intressant och tänkvärt för är det nåt jag lärt mig så är det att rättsväsendet inte fungerar som man tror och att det är mycket som mörkas med att det lämnas in en anmälan till avd för polismål där deras Åklagare och poliser som sköter utredningarna helt enklet gör en liten slarvig utredning som dom sedan lägger ner... så att vi medborgare ska tror att inga fel begåts efter som vi är så godtrogan myndighterna.Många gånger är det polismyndighten själv som står bakom anmälan och när dom fått ett avslag från avd för polismål så gör dom ingen överklagan av beslutet även om dom tycker att det vore rätt...lathet och ett fint sätt att mörka myndigheternas ansvar är vad det är.
Som medborgare i en tvist mot staten där staten tydligt varit mer än försumlig måste du som medborgare ändå stå för domstols kostnaderna om du vill gå vidrae ! För mig betyder det att Sverige inte är rättssäkert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar