lördag 2 juli 2011

jag känner att jag i slut ändan kommer att ge upp som en förlorare men då vill jag gjort mitt bästa på all fronter ,då kan jag sov gott med gott samvete att jag gjort allt jag kan för Engla, oss i familjen och alla er andra som en dag ska gå igenom samma processer!

Nu har jag läst jk svar .
Samma som alltid att det inte finns ett tillräckligt orsaks sammanband mellan polisens misstag och försumlighet och Mordet på min dotter... Dvs jk anser inte att Polisens misstag mm är så pass allvarliga att det står i direkt konsekvens med att hon blev mördad av AE ,ändå så har rikspolisstyrelsen konstaterat att om polisen sköt sitt jobb på ett någorlunda professionellt sätt så hade Engla inte blivit mördad av AE just då för då hade AE suttit i fängelse strax efter Pernilla blivit mördad. Det var så många slarv och försumligheter i hela utredningen att om det sköts bara lite lite så som det bordes så hade polisen hittat AE . 
Jag vill verkligen att det ska upp på bordet ordentligt så att alla misstag ,slarv och ev brottsliga handlingar granskas för som det är nu så har Polisen själva ansett att Engla inte hade blivit mördad om dom sköt sitt jobb men jk anser att polisen sköt sitt jobb så pass att det inte finns ett direkt orsaks sammanband mellan polisens misstag mm och Englas död ...Ska det vara så svårt att  få statens myndigheter att bestämma sig för samma linje eller är det som jag tror att jk bara är en instans för att mörka polisens och andra statliga verks misstag ?
Jag skulle i alla fall vill veta hur jk ser på dom orsakssamnband som som finns och hur dom värderar dom men hittils så har jag inte fått några sådan svar så jag undrar om dom ens har titta på dom ?

Nu har det dykt upp några till "misstag " när jag läst den sista utredningen om det försvunna pappret i Pernilla utredningen ,man har inte dokumenterat AE i straf registrerarnas som man  borde mm så jo det fins fortfarande mycke att jobba på .
Det finns många som tycker att jag ska lägga ner gå vidare mm inte bråka eller ta uppmärksamhet från media
mm .Men er kommer jag att göra besvikna för jag är inte den som ger upp när jag ser hur fel det är och hur korrupt systemet är  rättssäkerheten är bara ett spel för galleriet ,det vet jag och många med mig .När jag gör något då göra jag så gott jag kan! mer eller mindre kan jag inte och vill inte .Just nu jobbar jag mer än heltid i mitt företag samtidigt som jag lever med en otroligt svår smärta av vad Engla har fått gå igenom. Att återigen dyka ner med hull och hår i alla papper för att förtydliga lyfta och få det granskat och inte minst visa för er andra hur det fungerar kan även för mig verka helt galet men samtidigt så säger mig mitt hjärta att jag måste ta det här så långt det går för en upprättelse i att sanningen ska vara det som gäller och att ge styrka till att våga kämpa för sina rättigheter! Även om jag ofta känner att jag i slut ändan kommer att ge upp som en förlorare så vill jag då gjort mitt bästa på all fronter då kan jag sov gott med gott samvete att jag gjort allt jag kan för Engla, oss i familjen och alla er andra som en dag ska gå igenom samma processer! En viktig del i kampen för skadestånd är för att jag inte vet hur det kommer gå i framtiden för Englas syster med det här traumat ? Troligen kommer det att gå bra för hon är en riktig stark o under bara tjej, men om inte så borde hon ha en trygghet att luta sig mot  mig har försäkringskassan jagat sen 3 månader efter mordet när jag var sjukskriven fick jag inte heltid pga av att jag var med i media om traumat och sen utförsäkrad så tro inte att man får något speciellt stöd från staten när man varit med om sådan här saker Nej man får ta ansvar för allt själv och nu betalar jag juristen själv så ser det ut !

5 kommentarer:

  1. Du har kämpat så bra, Carina!!

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Jag känner så här:
    TACK för att du lyder DITT EGET HJÄRTA! Du gör en enastående insats för Engla, dig själv och ALLA andra, även för dem som inte begriper det!
    Kram igen från Lena Ess

    SvaraRadera
  3. Ja blev rasande när ja läste om JK`s beslut,.,.,Tycker dt e BOTTEN,.,Jag vari naiv o trott"samhället"skulle vara ödmjuk med människor som varit med om det värsta tänkbara trauma,sm du+din familj varit med om,.,.Men ni verkar ha farit väldigt,väldigt illa av myndigheter,.,.O det efter din lilla flicka blivit mördad,.,.Hutlöst,.,.jag tänker ofta,dagligdags nästan,på Engla,.,.hon verkade så himla go o gla,.,ÄKTA GLAD,.,bergas mkt trygg oxå,.,antar att din andra flicka e minst lika go,.,ja menar,.om inte annat så för hennes skull BORDE JK ha tillkännagivit ett skadestånd,.,dt hade ju varit sm en slags upprättelse,.,.eller har ja fattat det fel,.Ja hppas o ber att ni ska få FRID en dag,.,.ps,Jag tycker INTE du e bråkig,.,Jag tycker du är beundransvärd,.Sincerly,,gunnel

    SvaraRadera
  4. Jag känner djupt med dig, men vad kan jag göra annat än hålla med dig!
    Jag ska lägga en länk till din blogg och även till den förra bloggen du hade.

    Jag är ytterst upprörd över JK:s inställning. Helt klart är försummelserna från polisens sida av grövsta sort.

    Jag har tagit upp en annan aspekt på saken. Eller kanske jag ska säga så här i stället: Jag skrev om en annan sak, vilket kommer fram på slutet i mitt inlägg. Din dotters död och hennes mördare, liksom Helén Nilssons mördare, är egentligen bara en bakgrunt till min skarpa kritik av det omänskliga i den politik som drabbar sjuka människor i vrt land i dag. Jag hoppas av hela mitt hjärta att du inte tar illa upp att jag gör en koppling här och att du inte anser att jag missbrukar Engla för att jag gör en sådan koppling.

    Du kan läsa mitt inlägg här:
    http://skvitts.wordpress.com/2011/07/07/pa-psyket-finns-ocksa-manniskor/

    Jag ger dig en varm och medkännande kram!
    /Skvitt

    SvaraRadera
  5. Nu länkar jag till detta i mitt senaste inlägg också:
    http://skvitts.wordpress.com/2011/07/10/tack-astrid-2/
    Kram!
    /Skvitt

    SvaraRadera