fredag 15 juli 2011

JK ge mig inget svar ! Hoppas att en domstol kan ge mig det ! om jag kommer att kunna driva processen pga av ekonomi...

Nu är det som vanligt tufft ska fila på stämning mot staten o det är ju galet tungt men det som ska göras ska göras en kamp för mänskliga rättigheter i ett ... korrupt system som gömmer polisens o myndigheters misstag med luddiga ord utan svar och jag tänker inte låta jk behandla allvarliga försummelser o slarv, misstag mm som att det inte hänt fast det har hänt.Jk gör det hela tiden väldigt lätt för sig och ger inget riktigt svar !Ett svar på vilka mistag försumelser mm man har bedömt och hur man ser på dom en o en  borde man ju i alla fall kuna få någonstans i från ! jag har fått flera telefonsamtal från många med samma erfarenheter av jk och avdelningen för polismål .Alltid avslag och inga tydliga svar !

Det är faktiskt så att jk inte ger mig något svar 3 gånger nu har jag bet om ett svar .
Vilka polisiära misstag ,försumligheter mm har jk titta på och hur har man bedömt dom ? Vet dom ens alla och har dom granskat alla ? Frågor som jag behöver ett svar på för att kunna bedöma deras svar ! Borde jag inte ha rätt till det ?
JK påstår att det inte är staten som har orsakt Englas död och våran smärta att det inte finns ett tillräkligt stort orsaksamnband mellan  polisens alla misstag och många slarv och försumelser i det polisiära arbetet .Skulle dettta polisiära arbetet med så mycke slarv och misstag och försumelser och på det försvuna dokument som pågåt i pernilla utredningen och i handhavandet av AE andra brott där man även inte lagt in AE i dom register som polisen borde för att hitta honom vid andra brott före morden inte ses som tillräkligt orsaksamnband mellan det polisiära arbetet och den skada Engla och vi i familjen fått av det ses som ett direkt orskas samnband...!? så är det ingen ide att vi har ett rättsystem som idag där polisens grova försumelser inte räknas som ett orsaksamanband när man inte sköter en mordutredning på ett någorlunda profisionelt sätt så att mördaren med lätthet flyter förbi alla säkerhetsnät så att den med lätthet kan mörda o begå andra brott och på det försviner mördaren ur utrednings matrialet när han uppdagas men även där mörkas det av avd för polismål   ... Och om ett polisiärt misstag mm dödar någon annan så finns det i alla fall ingen ersätningsskyldighet till 3 man ...? i allfall enligt jk!

Nu ska jag skriva ner varje misstag försummelse mm och hoppas att en domstol kan ge ett svar på varje enskild och i slut ändan lägga i hop dom ... då anser jag att jag fått ett svar på hur staten ser på orsaksamnbanden och deras ansvar för Engla och oss i familjen  mm 

Nu vill jag få detta till ytan och det kommer jag att försöka med alla medel men givet vis så är ekonomin en del som kan få staten att vinna och trykaner mig ...Staten har pengar till detta men inte jag om jag inte kan få en överkommelse med staten om att det inte ska bli för dyrt ! de ni det är demokrati det !

frid o kärlek carina

2 kommentarer:

  1. Kämpa på Carina!! Kan jag göra nåt så säg till. kram Tuija

    SvaraRadera
  2. Heja, heja Carina!
    Om du ger dig, händer inget. Om du inte ger dig, kan stora saker hända! De som tycker att du ska "gå vidare" i betydelsen ge upp, vad är det egentligen de störs av i din kamp? Hur kan man någonsin veta vad "gå vidare" innebär för en annan människa? I mina ögon är det just vad du gör - går vidare, på ett konstruktivt sätt. Det finns ju dolda sanningar kvar! Du kommer aldrig att ångra dig. Och ta all plats i media du kan! Din kamp borde vara hela Sveriges kamp mot rättsrötan och visas upp överallt.
    Kram från Lena Ess

    SvaraRadera