tisdag 3 maj 2011

Tittar på Tv 4 nyhets morgon ang dödandet av bin laden och hämnd, reagerar på Helle klains uttalande


.
 Helle klain säger att man inte kan bygga ett civiliserat samhälle på hämnd att det inte är demokratiskt och mänskliga rättigheter . Då undrar jag vad är det i det som inte är demokratiskt och vad är det som inte gör det till en mänsklig rättighet att dom som har dödat torterat mm får gå samma väg som dom väljer åt andra?
Helle har i och för sig många andra bra tankar om vad som kan förebygga terrorismen tex demokrati processerna som har på gått i Tunisien ,Egypten mm. Kan bara hålla med att det aldrig finns vinnare i krig och att kunskap, medkänsla mm är det man ska sträva efter.
Jag tycker  ändå att det är civiliserat och borde vara en mänsklig rättighet för de anhöriga och offret att den som mördat och torterat , antingen sitter inne på livstid eller får gå samma öde tillmötes som dom har valt och gjort mot sina offer!
Jag tycker att det är tragiskt att se hur folk hoppar och firar att en människa blivit dödad.Alltihop är en tragedi från början till slut och det tycker jag att man ska ta fasta på.  Samtidigt så skulle jag bli glad och det skulle kännas som en börda lyftes från mina axlar ang många saker om den som mördat och torterat mitt barn dog men jag skulle inte fira utan jag ser det tragiska i allt.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar