tisdag 3 maj 2011

Min dag

Läser utrednings material för att försöka förstå polisen och rättssamhället för att se om allt går rätt till ,vilket jag märker att det inte gör, samtidigt som jag märker att ingen egentligen bryr sig och tar ansvar fullt ut bara lite halv dant så det ser snyggt ut.(inget nytt för er som är insatta)

Detta varvar jag med att leta serverings inventarier och ta reda på alla regler mm och att läsa på inför måndagens prov för serverings tillstånd av alkohol .Jag ska nämligen driva en servering i sommar och då ska man kunna alkohollagen för att få servera vin och öl. Det mesta är sånt som man vet och är självklart för dom flesta som vet hur det är i Sverige men  måste säga att dom krånglar till allt så väldigt i dessa paragraffer,så det enkla blir hur invecklat som helst.
Serveringen jag ska ha är på Gammelgården i Hedemora det ska bli trevligt att driva den serveringen för det är väldigt vackert och trevligt ställe .Hemsidan dit är under upp byggnad men ni kan ta en titt på www.gammelgardenservering.se   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar