tisdag 3 maj 2011

Poliser som anmäler poliser och samtidigt så utreder poliser det poliserna gjort och anmält

Rikspolis styrelsen gjorde en anmälan om ev tjänste fel eller brott .
Åklagaren lade ner ,jag läser nu utrednings materialet och tycker att det finns många frågetecken kvar att reda ut i detta.
Då undrar jag vad dom som gjort anmälan tycker är dom nöjda med Åklagarens jobb eller tänker dom göra en överklagan .
Det är just det här som förbryllar mig ang allt inom polismål för många gånger så är det polisen själva som gör anmälan som går till utrednings centrum för polismål i Malmö. Oftast så blir svaret det samma målet läggs ner  pga att man inte hittar något brott eller att man inte kan komma längre.
Hade det sket på ett sjyst sätt så skulle den som gjort anmälan studerat materialet och om man inte är nöjd med svaret så gör man en överklagan som jag tror går att göra i tre led sen till jk.
Men här luktar det oengagemang! Hur ofta går dom som anmäler sig själva vidare med en överklagan?

Jag fick till svar att jag kunde göra en överklagan och vist ska jag det, men jag önskade att jag i alla fall kunde tå en förklaring av Bengt Svensson chef på rikspolisstyrelsen hur dom ser på svaret och varför dom inte gör en överklagan .Jag önskar mig även en persson från polisen som kunde hjälpa mig att förstå alla termer men Nej det har jag ingen rätt till jag har bara rätt ang rättegången mot mördaren sen så har jag inga rättigheter att få hjälp i alla frågor mm ang all försummelse inom polisen före Englas död . Försummelser som står i direkt konsekvens till allt min dotter blev mördad. Försumelser där alla skydsnätt vi i almänheten ska ha genom polisen för att känna oss såsäkra som det går .Mördaren har ramlat igenom skyddsnät på skyddsnät om o om igen det är inga små maskor som gått av det är stora håll där mördaren redan som dömd för andra brott inte blivit dokumenterad i dom register som finns.    

Har även en fundering kring vilka som jobbar med att utreda Polismål då jag har haft kontakt med flera stycken var av en var klart bra och en vara ? jag gissar på utbränd polis som  omplacerats till ett enklare jobb ,jag är inte helt säker men jag skulle vilja ha en granskning av Malmös avd för polismål, vad finns det för kompetens och engagemang på en av våra viktigaste avd för att skapa ett förtroende för polisens arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar