onsdag 11 maj 2011

Efterlyst tv3

Fy vad jag blir trött på medias klumpighet och oförstånd.
Vi var ute och pysslade med båten tven stod på inne vi kommer in min man går in i köket  och jag in i tv rummet när jag tittar till på teven så är Aset AEklund som mördade min dotter där. Jag ropar på min man att aset är på tven han kommer in och då visas en bild och namn på Engla tror även det stod mördad . Magen väder sig in och ut om ni bara förstod vad ont det gör helst när man är så här full fart i vardagen och inte är bered.Mina tankar går till vilka mer i släkten som fick sin kväll förstörd eller om Englas syster som inte är hemma såg .Det är ju väldigt märkligt att just den kanalen med Efterlyst stod på just nu men det är något magiskt och konstigt för det har hänt många många gånger att jag bara råkat slå på eller byt kanal prisis när det är något med aset eller Engla.

Jag önskar att media kunde förstå att det finns sköra anhöriga bakom som behöver bli förbereda för minsta lilla bild eller är det så att nyttan av att sända ska gå före att vi får lida?  Jag tycker att det är bra att det belyses och informeras om rättssamhället och jag frågar mig om jag då samtidigt måste ta att resten av livet få se bilder kommentarer mm om min Älskade saknade dotter eller aset som mördade min dotter slängd i ansiktet när det passar media utan att jag blir förbered och kan förbereda dom som behöver det mest.

Men lite intressant att Efterlyst tar efter veckans brott och sänder informations material om brott och straff saker för jag tycker att det är intressant och bra men samtidigt hur många får lida för att det ska sändas, så där åter kommer jag till är informationen så viktig att det är värt att vi anhöriga till både offer och gärningsmän ska ta smällarna ? Kanske för jag kan ta smällarna och smärtan om o om igen bara jag vet att dom gör nytta! men jag vill belysa hur det kan vara för oss.

I Går var det 3 år sen Engla begravdes jag längtar fortfarande lika mycket varje dag, smärtan är lika stor i dag som då ,Men jag har läst mig leva med smärtan och att den kan finnas där tillsammans med alla andra känslor och att livet kan fungera någorlunda bra ändå.  Inte lika bra men på ett anat sätt, för själv klart är livet lättare att leva utan smärta sorg och saknad. 

4 kommentarer:

  1. Så mycket ni får genomlida. Har inga ord.

    //hilma

    SvaraRadera
  2. Fel av mig det var vist inte tv3, det var någon annan kanal same same but difrent ...
    carina

    SvaraRadera
  3. JA REAGERADE JA ME,PÅ INSLAGET MED BILDER O ALLT PÅ DIN LILLA FLICKA,på att dt kom så plötsligt. O att HAN SOM JA EJ ENS VILL SÄGA NAMNET PÅ oxå km i bild.,bARA så där,.så ja tror ja förstår va du menar., mina sympatier, //gunnel

    SvaraRadera
  4. Kan inte föreställa mig hur det är för er men jag känner med er och tänker på er.
    Anders var min granne tillika klasskamrat upp till nionde klass och jag kan förstå att han sitter där han gör idag för han var väldigt udda som barn och var fräck med sex inviter vilket är stört när man går i andra klass typ.
    En sak jag reagerat på är att det just nu finns 2 falska AE profiler på fb. Har försökt anmäla dem men inte lyckats speciellt bra men jag tycker det är upprörande.
    Kram till Er!/
    Anso

    SvaraRadera