söndag 1 maj 2011

Jag blir bara mer o mer mörkrädd över hur det Svenska rättsytemet fungerar ju mer jag lär mig och ju mer jag läser så sjunker mitt förtroende

Läser och läser i dessa mängder av utrednings material och får en känsla av dagis eller nä ska inte vara taskig men ok mellanstadie nivå . Mitt i allt hemskt och frustrerande så måste jag skratta när jag läser förhören med Eiler Augustsson och förhörsledaren Annkristin Nyström, det är några få ord sen äh äh och en liten mening sen äh sen två ord så äh äh och så fortsätter ca 15 sidor a4 om hur det har gått till när man upptäckte att det inte fans något papper där det borde med Asets namn.

Läste ett anat papper som avslutades med att man kan konstatera att Gävleborg har varit väldigt slarviga ...!
Det som jag tycker är så märkligt är att enligt jk/ jo och dom som granskade allt detta ink denne Åklagare så är inget av det slarv som begåtts olagligt . Jag blir bara mer o mer mörkrädd över hur det Svenska rättsytemet fungerar ju mer jag lär mig och ju mer jag läser så sjunker mitt förtroende.Jag hoppas verkligen att jag kan få en riktig rättegång där allt läggs på bordet av oberoende Jurister och Åklagare, domare mm. Hur det ska fungera ekonomiskt vet jag inte men det vore viktigt för hela samhället .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar