torsdag 2 september 2010

toffel syndromet

Fan jag vill ju inte skriva så mycke om brottsoffer, brott och straff här jag trodde mig vilja skriva om allt annat i livet. Men fan säger jag igen, jag blir ju så förbannad på Svenska toffel syndromet när det gäller att säga i från -Det här är inte ok det är aldrig ok att mörda någon... nu har rättssystemet dömt en 21 årig kallblodig mördare till 16 år och troligen så är han ute inom halva tiden.
16 år...
I mina öron så låter det som att man säger det var tråkigt ojjj ojj stakars dig som gjorde så det var inte bra! nu får du mat o husrum och möjligheten att studera i några år sen så kan du gå ut och vara en snäll pojke och om du tänker hitta på mer rackartyg då så är det dumt men du får bestämma själv!
Nej fy fan det är bara att säga det du har gjort är inte ok nu får du sitta inlåst resten av dit liv och så är det med det och vill du ta livet av dig så är det upp till dig för dit liv det kan du få bestämma död eller liv av ,men andras ska du je fan i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar