onsdag 1 september 2010

När ska vi få höra om Brottsoffer Brott o Straff tankarna i valdebatten ?

När ska vi få höra om brott o straff tankarna i valdebatten ?
Jag tycker att det nämns för lite om den här viktiga frågan.
Det är en hel del jag vill veta om var parterna står i dessa frågor.
Jag vill veta hur parterna ska jobba för att få en så tryggt samhälle som möjligt att leva i, hur tänker dom förebygga?. jag vill veta om det finns något parti som tänker sattsa på brottsoffrenas behov av rehabilitering och säkerhet där samarbetet med kriminalvården är en viktig fråga.Jag vill veta varför vi har ett straff som heter livstid när det inte finns på riktigt. jag vill veta om det finns något parti som tänker ta sexualbrott på allvar och lägga ett starff som är i propotion med lidandet där kemisk kastrering är ett absolut krav från mig!.
jag vill veta hur man tänker lägga resurser inom polisväsendet med utredningar och polisresurser på landsbygden? jag vill veta varför man har straff rabatter i stället för ett bestämd tid ,jag tycker att det är att lura samhället.
Det finns en massa mer om Brottsoffer, Brott o Straff politiken som jag vill veta så hallå informera mig !!!

1 kommentar:

  1. Japp viktiga frågor som oftast hamnar långt ned på agendan tyvärr. Folk anar nog inte hur illa det fungerar. Det är läskigt att de inte fungerar och att lagarna, de så kallade straffen är utformade som de är, känns som det är brottsoffer me...d familj som får straff, pengar som aldrig kommer, brottslingar som får komma ut på frigång,permisar m.m. sedan rakt upp på det så halveras många brottslingars straff. Medans brottsoffer och deras familjer hamnar i rättegångar, kämpar med att håla kvar jobb och struktur, som oftst inte fungerar i samanhanget, sedan kämpar mot myndigheter som försäkringskassa, försäkringsbolag och fixa papper åt alla möjliga håll. Är de någon som vet vad det kostar att förlora en familjemedlem i ett våldsbrott? Skulle va intresant om politikerna brydde sig och tog upp rättsäkerheten för gemeneman inte bara pyssla om brottslingarna...Visa mer

    SvaraRadera