måndag 13 september 2010

röstar på ?

Många sjukskrivna gnäller på alliansen ang nya reglerna på försäkrings kassan dom känner sig missförstådda och jagade.Vist alliansen har en del kvar att göra för dom sjukskrivnas rehabilitering ska bli bättre och mycket rimligare, men inte röstar jag på den rödgröna röran för det! NEJ!
Jag är själv sjukskriven och vill ha bra rehabilitering och när jag en dag blir frisk så vill jag ha ett jobb att gå till och få en peng kvar i blomboken att själv bestämma över . Jag vill ha en rimligt säkerhetsnät när det går åt skogen med bra rehabilitering , ekonomiska bidrag där massor av egen ansvar ska vara själv klart så att man hela tiden gör sitt bästa och bidrar med det man kan så att inte lat masken biter sig fast. jag vill ha ett samhälle som skyddar allmänheten och sätter dom och brottsoffer i första rum samtidigt som dom som är grova brottslingar sitter inne länge och får bra rehabilitering när dom ska ut!
så vem ska jag rösta på i blåa röran då ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar