måndag 28 april 2014

Skadeståndet: ”En örfil från staten” ang narkosläkaren som misstänkt för barndråp


 Jag tänker att vist finns det en balansgång och hennes arbete som läkare kräver att man kan bli föremål för granskning när det sker trista saker på arbetet . Bra att det granskades kan sätta mig in i förädlarna till det döda barnet och att dom ville ha det riktigt granskat. Samtidigt så om jk ska ge skadestånd så behövs det vara relevant och läkaren borde kunna få den juridiska hjälp som det krävs för att se till hennes rättigheter ,enligt mig får man det inte genom jk pga se texten nedan.  
Problemet här är att JK /Jo inte är till för folket utan går statens ärende och är statens främste företrädare vid en tvist. Ska man klaga hos jk så kan man göra det själv men man behöver vara en skicklig jurist eller anställa sig en advokat . För du måste själv bevisa juridiken och ev orsakssamband det behöver göras på juridiskt sätt för de som svara upp på din klagan är skickaliga jurister och dom är inte till för att hjälpa dig mer än att svara upp för staten juridiskt på din klagan. Vill du sedan gå vidare med din klagan så kan du gå vidare och stämma staten som då är jk .Jk är även de som granskar domstolen och den myndighet du klagar på så en tydlig och kladdig jävssituation uppstår . Jk är staten och kan få tag på myndigheters material mm medan den som är folket kan ha väldiga svårigheter att få tag på material som behövs för bevisning efter som det tillhör staten så redan här blir det en obalans i möjligheten att bevisa ev orsaksmanband mm. Jag vill att vi ska införa en ny myndighet JFF justitie för folket så att vi har en org som hjälper folk som vill klaga på myndigheter och har folkets intresse som sin första prioritering. Idag är rättsäkerheten bara för den som har råd att våga förlora stora summor pengar på en advokat och statens kostander om man förlorar. Vad gäller läkaren här så vore det intressant om hon tog det till domstolen viktigt för rättsäkerheten men frågan är har hon råd att våga förlora det det kostar om hon provar ? Jag har ett fall som nu ligger och väntar på svar för prövningstillstånd till HD där man tydligt kan se att den juridik JK kom framtill inte har hållit genom tingsrätten och hovrätten finns ett frågeteken kvar nu som jag hoppas att HD tar upp. Så istället för en namninsamling så borde man starta en penning insamling så hon kan ta det genom rättsväsendet system. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18772777.ab


Vi har ju även förvaltningsrätten att vända oss till när vi vill klaga på myndighets beslut ,jag vann ett mål där ang att försäkringskassan tog av mig 25 % av min sjukskrivning för att jag var med i media om vårat trauma . Jag var för dålig för att orka klaga de första året så jag fick inte till baka pengarna fast jag van, bara de sista 3 mån efter som man måste komma in med en anmälan inom tre månader viket man oftast inte kan när man är så sjuk att man behöver vara sjukskriven...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar