söndag 6 april 2014

Nu är det helvetes veckan. Älskar dig Engla och saknar dig av hela mitt hjärta

Nu är vi inne i den veckan som föralltid kommer att vara veckan då Engla försvann ,letades efter och hittades torterad och mördad.


Det gör så ont så att det inte går att beskriva bara dom som känt samma smärta vet hur det är ,tyvärr är vi många som av olika anledningar känt på den hemska smärtan ångesten och gråten som skär genom hela kroppen. Gråten när tårarna rinner ut ur ögonen och man kippar tyst efter andan när det knyter sig runt nacken i käkarna och struphuvudet dras ihop i en våldsam smärta en gråt som knappt hörs men känns desto mera.
Ångesten som sitter i mellangärdet och skriker Varför just Engla ,Varför just här, Varför, Varför Varför ...
Saknaden och längtan som är starkast av allt och gör sig påmind varje dag . Vem skulle Engla varit idag ? Vad skulle ha gjort henne extra glad ?


Älskar dig Engla och saknar dig av hela mitt hjärta .




Som grädde på moset lägger Aftonbladet ut en artikel där AsEts ansikte slår emot en när man läser morgontidningen på Webben och inget nytt bär artikeln med sig samma som stått där för. Vist är det bra att media granskar livstidsstraffen och de kriminella men dom glömmer bort hur det påverkar oss som är berörda av det . Vem vill läsa morgontidningen och se den som mördade sitt barn ,barnbarn,vän eller förälder på första sidan, helst när det inte finns något nyhetsvärde bakom det.


Jag har lärt mig att leva med smärtan och ångesten den har inte blivit mindre med åren men jag känner mig samtidigt stark jag har mycket att leva för ,även om det ibland känns helt svart. Jag har lärt mig att det går upp och ner och att det i de flesta fall går att hantera.
     

1 kommentar:

  1. AsEts ända sätt att sona sina brott är att begå självmord. Tänker på dig Carina! MVH Gunnar

    SvaraRadera