tisdag 8 april 2014

Chock av Expressen

Fick en rejäl chock i kväll när en twitter vän berättade om att det var en artikel i Expressen om AsEt  ,så dåligt av Expressen att inte förvarna oss så att ingen i släkten behöver få en onödig hjärtinfarkt av ilska och upprördhet. Det är väldigt tufft när allt dras upp o upp igen och om AsEt finns det ju inget nyhetsvärde i att veta vad han gnäller på ,vist är det så att om inte media skriver om han så får vi inget veta, så det kan ju vara lite dubbelt men lite respekt att förvarna oss kunde dom ha och artiklar som den här ger inget av värde förutom en sak som jag strider för Självklart ska vi ha riktiga livstidsstraff för mördare så vi anhöriga sliper allt det här jobbiga runt frihet permisoner och ansökningar . Håller med min dotter om resten som ni kan läsa här http://solhoglund.blogg.se/

6 kommentarer:

  1. Det var ju 8 dagar sedan de skrev artikeln. Idag skrev aftonbladet om Mattias Flink. Jag kan hålla med de anhöriga till offren. det var mycket dåligt av kriminalvården. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18725279.ab I övrigt har jag inga kommentarer om MF.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carina skrev ju detta inlägg samma dag den 8 april som AsEt var med i Expressen. Eller varför lägger du vikt vid att det var 8 dagar sedan de skrev artikeln?

      Radera
    2. Då ber jag så mycket om ursäkt. Jag uppmärksammade inte datumet då. Det var för övrigt underhållande att läsa det Sol skrev. Jag känner mig som den där mannen i lustig hatt i tjuren Ferdinand som svalde cigarren och rök kom ut genom öronen när jag läste hennes mörka tankar. Fast jag förstår er. Mycket mer än de anhöriga till Mattias Flinks offer. För han var verkligen allvarligt psykiskt störd. Sedan får man inte glömma bort att han faktiskt sökte hjälp hos en psykolog innan brottet och blev aldrig tagen på allvar. Jag förstår att deras liv är förstörda osv. men inte det här hatet eller hoten mot honom. Om psykologen hade skött sitt jobb hade det här brottet aldrig hänt. Men det är lika dant över allt. Vår experter flyttar till storstäderna och tjäna grova pengar medan resten av psykologerna jobbar på mindre orter. Tyvärr råkade den där vara ett riktigt stolpskott. Det är nog dags att granska psykvården ute i landet och göra sig av med en del som inte borde jobba där.

      Radera
    3. Jag tycker ändå att brott som mord som begås när man själv valt att berusa eller droga sig själv ska rymmas under riktigt livstidsstraff . Vi kan inte ha det så att den som vill mörda någon kan berusa sig och få ett mildare straff. Även de som begår ett mord under psykisk påverkan ska sitta inne på rätts psyk för resten av livet efter som det är den konsekvensen alla berörda får. kan även tänka mig at man har alla mördare oavsett frisk eller sjuk på samma ställe för helt klart är man inte riktigt frisk när man begår mord och man ska aldrig ut i samhället igen !

      Radera
  2. Hej Carina.

    Jag hoppas innerligt att jag inte begår något övertramp genom att skriva denna kommentaren, det är absolut inte min mening i så fall.
    Jag upptäckte i dag när jag surfade runt på TV4Nyheternas youtubekanal att de för ca en månad sedan lagt upp ett 23 minuter långt polisförhör med A.E.
    Min första tanke gick då till er anhöriga, både Englas och Pernillas, och det går naturligtvis inte att föreställa sig hur det skulle kännas att snubbla över detta på nätet.
    Jag förstår ju att man är maktlös inför vad privatpersoner lägger upp på nätet, men att en så stor aktör som TV4 inte har mer vett gjorde mig väldigt illa till mods.
    Dom har säkert nåt försvar som att det är en offentlig handling eller dylikt, men vart fan finns etiken? Dessutom är klippet öppet för kommentarer.
    Vedervärdigt, jag kommer att skriva till TV4 om detta, men jag antar att man inte har så mycket att säga till om.

    Tänker på er.
    MVH Anna



    SvaraRadera
    Svar
    1. media etik kring sånt här finns ingen ...

      Radera