tisdag 12 november 2013

Domslut från hovrätten fredagen den 15 dec kl 13,30

Nu har vi fått ett datum för när domen ska komma ,alltså på fredag kl. 13,30 . Är det strategiskt av hovrätten med en tid på en fredag em ... ; /. (normalt kommer dom kl 11,00)Jag har ingen aning om vad som komma skall men jag kan ju spekulera, antingen så blir det ett enkelt vi fastställer tingsrättens dom eller så blir det att kärande har rätt i sin talan om att bevisbördan inte ska vara så stor som tingsrätten gör gällande men vi finner ändå att kärande har fel i andra framställningar och förlorar målet eller så blir det att kärande har rätt i sin talan om att bevisbördan inte ska vara så stor som tingsrätten gör gällande och hovrätten återförvisar ärendet till tingsrätten. Förhoppningsvis även något om bevisbördan kring DNA tankarna Fast allt på ett finare juridiskt språk så klart :)
Jag förväntar mig att hur än svaret blir så är det välmotiverat och tydligt och en korrekt juridik. Skulle vara bra om jag slapp överklaga och ansöka om ytterligare en överklagan hos högsta domstolen ...Fast det skulle ha varit spännande att höra Europa domstolens tankar kring detta !

1 kommentar:

  1. Håller tummarna i morgon, Carina! Heja heja, fortsätt till Europadomstolen om det är nödvändigt! Om inte annat, så blir fallet mer och mer känt på vägen och det bör det banne mig bli. DU HAR RÄTT, så på dom bara! Ända tills det absolut inte går längre.
    Styrkekram från Lena

    SvaraRadera