tisdag 2 oktober 2012

Polisen ber inte om ursäkt när dom begått försumelser o misstag


Jag håller på att samla allt material efter riskpolisstyrelsen kom med sin rapport om alla brister i Pernilla utredningen. Pratade med länspolis mästaren i Falun ang. om dom anser sig på något viss ha bett om ursäkt för den dåliga utredningen i Pernilla ärendet som gjorde att Engla blev mördad efter som mördaren alldeles för lätt gick fri pga. av så många brister i deras jobb. Länspolis mästaren anser inte att dom jobbar på det visset han anser inte att dom ska kontakta offer eller anhöriga och be om ursäkt när dom begått grova försumelser mm i deras jobb. Dom har däremot ändrat rutiner mm så att utredningar ska skötas bättre. Jag som trodde att jag inte var arg på Dala polisen måste nu ändra mig och säga att jag vist är förbanad på dom kan man inte erkänna sina misstag mm och stå för dom och be om ursäkt är vi verkligen på väg ner för en ruin med svenskt rättsamhälle.

1 kommentar:

  1. Du har all rätt att vara arg på polisen. Det är inget fel med att vara det.

    SvaraRadera