söndag 2 oktober 2011

Riktigt Livstid till mördare.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2577896/valdtog-och-dodade-nu-vill-han-bli-fri
Arikel om en 80 årig pedofil o mördare.
Mina tankar om den blir .Varför skriver Expressen den här artikeln ? Vad är syftet ?
Kanske är det för att visa oss att det sitter mycket farliga människor på rättspsykiatrin eller är det för att vi ska tycka synd om han ?  
Jag mår givet vis mycket dåligt av att läsa men kan inte låta bli då den berör mig och hela min släkts känslor då min dotter blivit mördad under unge för samma grunder. Jag mins en gammal man som ringde mig för ca 2 år sen han var från Stockholm och frun satt bredvid dom hade ett liknade hemskt öde som oss,kan det vara deras son det skrivs om nu och om hur reagerar dom då ? jag minns inte hans budskap men han ville dela med sig till mig och dom mådde inte bra, flera äldre personer som fått sina barn mördade på 60 och 70 talet har hört av sig och deras budskap har varit att man får leva med smärtan resten av livet även om livet ändå givet vis på något vis går vidare, några har hittat gud och orkat gå vidare med livet i guds namn dom brukar villa be för mig. Dom har inte fått hjälp och inte blivit lyssnade på några har inte ens fått vara med i rättssalen eller fått reda på vad som egentligen hände. Dom känner igen sig i mina uttalanden i media och vill vissa uppskattning att deras röster äntligen blivit hörda...Jag kan inte hjälpa dom men jag lyssnar gärna för det är ingen som lyssnat på dom, den generationen är inte vana att få sin röst lyssnad på när det gäller sorg och smärta och dom har inte heller setts som offer det var inte så många år sen som samhället såg anhöriga som offer när ett barn mördats.



En del av mig blir frustread och tycker att fan dödstraf direkt på alla mördare oavsett ....så att vi anhöriga sliper allt som har med dom att göra...vi skulle slippa så mycket jobbiga känslor då. Men nej det skulle antagligen inte fungera med dödstraff på dom premiserna, så jag fortsätter att tjata om att vi anhöriga i alla fall kunde få leva resten av våra traumaserade liv med vetskapen om att det var ett riktigt livstidsstraff för mord!så att anhöriga i all afall salpp den biten runt permisoner o frigivningar! Då slipper även möraden gå i ovishet om när dom ska komma ut och när dom ska börja ansöka om frigivning.

2 kommentarer:

  1. det finns andra saker som är viktigare att ta itu med än verkliga livstidsstraff. Vi betalar redan en hög skatt för skola, sjukvård, äldreomsorg och Gud vet allt. Dessutom lever vi ständigt med hotet att dödliga sjukdomar som rabies kommer hit på nytt antingen från norr då Finland inte är rabiesfritt längre eller från kontinenten därför att folk reser hit med hundvalpar eller andra djur som de säljer på gator och torg. För några år sedan upptäcktes de första fallen av rävens dvärgbandmas plus att jag läste om ett nytt dödligt fästigburet virus som finns borta i öst. Jag kommer inte ihåg vad viruset kallas men det rör sig om en neurologisk sjukdom. Många forskare går och väntar på en ny epedemi lika fatal som digerdöden med miljontals som insjuknar och dör. I värsta fall kommer det i våra dagar. Så det finns mycket viktigare saker att tänka på.

    SvaraRadera
  2. Varje år går SVA (Sveriges Veterinärmedicinska Anstalt)ut i media och varnar för att köpa djur på svarta marknaden. Jag tycker att du borde skriva om det i bloggen när du ser någonting om det.

    SvaraRadera