fredag 21 oktober 2011

Super förhörsledare?! NEj det är han verkligen inte ,bar en förhörsledare som blivet medialt känd

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2597013/superpolisen-ska-losa-pojkmordet

 rubriken lyder:
"En av Sveriges mest erfarna poliser har anlänt till Ljungby. Dag Andersson, operativ chef för Riksmordkommissionen, ska hjälpa till att lösa mordet på fyraåringen.
Han har tidigare lyckats få både Englas mördare Anders Eklund och Carolin Stenvalls baneman Toni Alldén att berätta sanningen. "

Hallå journalister nu är ni ute och cyklar...Det är ett arbete som sker mellan åklagaren och förhörsledare och den här förhörsledaren är ingen super förhörsledare han har bara fått det ryktet efter som han har jobbet att göra dom här typen av förhör som är medialt intresanta.  

Enligt mig som läst alla förhören med Anders Eklund så är den här "super" polisen riktigt ur usel på att förhöra .
Det som han fick fram var sånt som man redan viste eller redan var överbevisat och till råga på allt så godtog han AE berättelse om händelse förloppet utan en kritisk granskning och ifråga satte inget utan verkar bara glad att få höra en berättelse och inte heller så hade han med frågor om föremål som fans med i förundersökningen ,tex låg Englas smycke avslitet ca 5 meter från platsen han frågade aldrig om det, om han gjort det så hade vi fått en annan historia om händelse förloppet.. Mördaren berättar om ett händelseförlopp i bilen ,det fans ingenting som styrkte att hon varit i bilen dvs inga spår av dna ,lera, hår, ingenting och inte heller är bilen städad...(vi bestälde själva ut undersökningen av skl) men det kom han inte på att ifråga sätta utan godtog mördarens fabulerad berättelse. Jag trycket på hos åklagaren för att få det i fråga satt men det fick jag inte om det i fråga satt så hade vi fått en helt annan berättelse om händelse förloppet. Englas mobil är än i dag inte hittad och inga störe insatser gjordes i förhören för att hitta den, på dom ställen mördaren sa att han slängt den gjordes en mycket kvalifiserad undersökning men ingen mobil om han fortsatt att ifråga sätta så hade det blivet en annan historia om den för mördaren ändrade hela tiden berättelsen efter förhörens bevisförmåga eller påståenden .Englas käke var bevisat sönder slagen men mördaren svarade att han inte vist hur det gått till och ingen riktig press på det sattes in i förhören. Kommer inte ihåg prisis men några månader hittades Englas sko några kilometer från fynd platsen jag fick gå hårt på åklagaren för att ens få det ifråga satt av polisen i ett förhör . 
Vet ni vad åklagaren svarade mig : Det är inte mitt jobb att få fram sanningen, utan bara att få fram fällande bevis och att AE var mördaren var redan klar lagt så egentligen behöver dom inte arbete för att vi anhöriga ska få alla pussel bitar som är så viktiga för att få lite lugn i huvudet.
Det finns flera ? kring förhören men det jag kan konstatera var att åklagaren var nöjd då han hade fällande bevis på att mördaren var mördaren och resten var inte av någon större vikt .
Jag vill fortfarande träffa mördaren och en sak jag vill diskutera är händelseförloppet och var han har gömt Englas mobiltelefon och ev andra saker .AsEt vågar inte träffa mig men jag kommer att efter fråga mötet tills jag fått ett eller någon av oss dött...och det beror på att förhören har varit aldeles för dåliga för att ge mig dom svar jag behöver .Självklart är det inte troligt att jag får några svar men då har jag i alla fall försökt och folk tror att jag skulle må sämre av ett möte men det går inte att må sämre när det gäller den här bitten så det spelar ingen roll.
När jag har gått igenom det man får göra när ens barn blir mördad på detta grymma sätt så klarar jag ta mycket skit för man är härdad och inte mycket kan slå den smärtan man gått och går igenom.

   

6 kommentarer:

  1. Ev har jag ett bra tips. Försök få kontakt med Jörgen Gustafsson som jobbar som medium. Har du tittat på det okända någon gång så vet du vem han är. Ev kan han hjälpa till att lägga pusselbitarna på plats. Efter det kan du skicka den information du har fått till ASET och be honom vänligen att besvara hur mycket av informationen som är korrekt. http://www.tirips.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. den enda som kan svara 100 på det är mördaren o det vill han inte. ingen av dom medium jag pratat med har varit i närheten av saningen

      Radera
  2. Jag tycker verkligen att du borde försöka. Jörgen verkar vara mycket duktig och han verkar vara en mjuk och fin person det lilla jag har sett på TV. Tänk om han kan hjälpa dig? Det vore det bästa som kunde hända.

    SvaraRadera
    Svar
    1. har träffat jörgen men mer säger jag inte offisielt ;)

      Radera
  3. Jo, medan jag ändå kommer ihåg. Englas kropp fördes till rättsmedicinska här i Uppsala. Har rättsmedicinska anställda obducenter eller är det läkarna på patologen som obducerar kroppen. Jag känner några läkare på patologen. Tommie Olofsson och Johan Botling. Ringer det en klocka? Hur som helst var jag med på en obduktion medan jag studerade som Tommie Olofsson utförde. Det var intressant och gick värdigt till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag antar att du är samma som oftast skriver om Flink eller bra om ni skriver namn på komentarena för nu har jag fått så många o publiserar o kommenterar inte alla ... Finns ingen andledning att spekulera i oduktionen det är därifrån jag vet veilka skador man vet om men mördaren berättar inte hur dom uppkomit. Nu kommer jag inte att svara mer runt detta !

      Radera