torsdag 20 oktober 2011

Om medias agernade ang de 4 åriga mördade pojken i Ljungby

Mina tankar går till familjen som mist sin son och syskon .Behöver dom stöd så finns jag och många flera som fått sina barn våldsdödade vi är flera som gärna delar med oss av våra erfarenheter och ett tips! det finns en organisation som heter rav dit man kan vända sig.
Jag tycker att media är väldigt grisiga när dom går in och lämnar ut familjen innan dom vet vad som hänt ,vad har mordet att göra med att socialen varit inblandad i familjen och att kvinna blivt mishandlad av sitt ex pappan till pojken .Det ska inte media gå ut och skriva sverige på näsan innan dom vet om det är en kopling till det inträffade -vist kan det vara relevant att senare skriva om det men nu käns det lite som man läger skuld på familjen och soc.Har någon tänkt på att även denna pappa fått sin son mördad?  Jag tycker att media ska förhåla sig till det som är relevant inna dom börjar att lämna ut uppgifter som familjen kan bli lidande av i sin framtid vet dom hur dessa uppgifter kommer att påverka dom andra barnen i familjen i framtiden vet dom att barnen i familjen hade koll på läget eller fik dom mitt i mord traumat även ett trauma om familjens förhålande ? Barnen kanske helt viste läget i familjen , men jag vet inte om det ändå är läge att lämna ut familjen så här i media!

1 kommentar:

  1. Läste ytterligare en artikel i aftonbladet om familjens sociala förhållande.
    min kommentar!


    Jag undrar vad den här artikeln har att göra med mordet? Har den sociala situationen gjort att pojken blev mördad ? Mina tankar går till familjen som ni nu skuldbelägger i stället för att stödjer. Det är en viktig frågeställning men jag tycker inte att den passar nu, detta problem borde aftonbladet ha uppmärksammat innan mordet. Och betänk att alla barnen i familjen kommer att läsa allt som skrivs i framtiden när dom ska bearbeta mordet på sitt syskon och att ni hänger ut dessa syskons levnadsförhållanden för resten av sina liv med denna artikel är ni säkra på att det är det bästa för den här familjen ?

    SvaraRadera