torsdag 31 mars 2011

Svar från Åklagaren ang det försvunna pappret i Pernilla utredningen

Svar från Åklagaren ang det försvunna pappret i Pernilla utredningen kom idag

DET BLEV SOM JAG FÖRVÄNTADE MIG : Det finns inte längre anledning att fullfölja förundersökningen. Så står det i dom allra flesta fall ang polismål.
Det är en exterm flathet när poliser utreds ,kanske inte så konstigt efter som det är poliser som utreder poliser! Jag skulle velat att dom kunde kostat på sig att skriva att ett brott begåtts, fast dom inte kan avgöra vem som begått det.
vad jag konstaterar här är att vi i Sverige inte har mycket som kan kallas rättssäkerhet när papper från förundersökningar och utredningar bara kan försvina utan att man vet vem som tagit bort dom.
Jag undrar hur det hade sett ut om det var Stockholms terrorist bombarens utrednings material något försvunnit från ? Hade man inte kunnat spåra den personen som tagit bort det  heller ?
Helt klart så måste det finnas en hand full personer som skulle vara benägna att städa i Pernilla utredningen och troligen så finns det flera personer som vet vem det är ,men tydligt så håller dom varandra bakom ryggen ! Hoppas att jag har fel för är det så att jag har rätt så har vi ett riktigt grisigt läge i polis kåren och ingen rättssäkerhet... Jag vet att det finns massor av fantastiska poliser som jobbar häcken av sig där ute och tyvärr så blir dom nedgrisad av svinen,

Jag vill nu ha tillgång till hela deras material för att se vad som gjorts, antar att jag inte kommer att ha rätt till det för det ska nog mörkas så mycket som möjligt det med .Tur nog så är Leif GW inblandad i anmälan så lite granskat kanske det blir han brukar i alla fall våga ifrågasätta mer än andra i den här gebiten!

Så här ser meddelandet beslut ut ,inte mycket att hänga i granen det inte!

BROTT Tjänstefel 2000-01-23 - 2009-10-19
Id: 1400-K50938-10|1, Ext ärendenr: 1400-K50938-10
BESLUT Förundersökningen läggs ned
Skäl Det finns inte längre anledning att fullfölja förundersökningen.
På det utredningsmaterial som nu föreligger går det inte att
bevisa brott av någon viss person. Ytterligare utredning kan
inte antas förändra bevisläget på ett avgörande sätt.


23 kapitlet 4 § andra stycket rättegångsbalken
BROTT Tjänstefel 1994-10-16
Id: 1400-K183939-10|1, Ext ärendenr: 1400-K183939-10
BESLUT Förundersökning inleds inte
Skäl Uppgifterna i ärendet ger inte anledning att anta att brott som
hör under allmänt åtal har förövats.
23 kapitlet 1 § första stycket rättegångsbalken
Motivering Den ifrågasatta underlåtenheten avser rutinmässig inläggning
av viss uppgift i centrala brottsspaningsregistret. En sådan
åtgärd utgör inte myndighetsutövning och står inte heller i
omedelbart samband med någon viss sådan.
Kristian Augustsson
BESLUT Sida
Riksenheten för polismål, Malmö Handling 21
Ärende AM-178497-09
Chefsåklagare Kristian Augustsson 2011-03-31 Handläggare 820A-AB

1 kommentar:

  1. Ååååååååh, jag blir så upprörd så jag får andnöd!
    Kan du inte träffa alla de poliser som överhuvudtaget kan tänkas ha plockat bort papperen en och en och helt enkelt FÖRHÖRA dom?Men dom är väl skyddade förstås, och behöver inte gå med på det.
    Jag tror du skulle se vem som är den skyldige! Det skulle väl inte förändra något i den rättsliga situationen, men tänk bara att få möjligheten att genomföra det!
    Jag tänker på dig. Önskar att jag kunde göra mer.
    Varm kram från Lena Ess

    SvaraRadera