onsdag 30 mars 2011

Den sanorlika mördaren tog sitt liv i häkte

http://www.expressen.se/nyheter/1.2384598/begick-sjalvmord-efter-harda-forhor
Ett helt egoistiskt o omoraliskt perspektiv som man inte enligt jante lagen får tycka men ändå så är min känsla så här... Mördaren har valt att ta någon ananas liv o väljer nu att ta sitt... Mina tankar går så klart till offrets familj det är mycket tungt att inte få dom pusselbitar och domen som man behöver för att kunna bearbeta så mycket som möjligt . Men måste ändå säga att det finns vissa positiva inslag ni sliper leva med ovissheten om eller när mördaren ska komma ut och ni sliper våndan kring han permissioner mm. För offrets anhöriga så blir det svårt att bearbeta men ändå ett lugnare känslomässig röra i framtiden.

Jag vet hur det är att vara anhöriga jag har fått livstid som anhörig och det är en fruktansvärd tuff resa där jag många gånger mått så dåligt att jag velat att livet bara ska ta slut det är svårt att förklara hur det kan göra så ont och bli så mörkt att man bara vill försvinna och hur hemskt det än låter så skulle det vara lättare att leva om mördaren var död borta från allt så man inte behövde oroa sig för permissioner fri givning och allt annat skit som dom håller på med .
Nu vill jag ändå leva för att kunna finnas för min levande dotter och en dag kanske jag vill finnas för mig själv men det vet jag inte ännu , jag har lärt mig att känslorna förändras och jag har hört av andra anhöriga att det ev i framtiden kan finnas ljus igen  .Den som lever få se...

1 kommentar:

  1. Inte alls konstigt att du ser det positiva i att han tagit sitt liv..

    SvaraRadera