lördag 5 mars 2011

I dag är det Englas födelsedag KÄRLEK

 
                                                            I morse vid graven

För 13 år sen födes Engla ,Syster Sol då 20 mån fick ta en promenad med gudmor Anna-Lena o köpa en leksaks häst och när dom kom till baka till Södersjukhusets abc avd så var en alldeles nyfödd Engla där, fina, härliga, fantastiska tjejen våran. I dag skulle hon ha blivit 13 år den födelsedag som hon längtade så mycket efter , att få bli tonåring.Vi saknar så oerhört mycket våran Engla.

Dikt av stora syster till lilla syster
 5/3 2011

Grattis kära syster, idag fyller du 13 år, ändå känner jag mig dyster och fäller en tår.

Det är din mest önskade födelsedag och du är inte ens där, fattar du hur många människor som saknar, sörjer och önskar du var här?

Jag saknar den du var, den du är och den du ville bli, jag saknar till och med din småkrypsfobi.

Vart du än är i vårt universum så ska du veta att du alltid kan lita på mig och att jag för alltid kommer älska dig.

4 kommentarer:

  1. Finaste Engla.

    //hilma

    SvaraRadera
  2. Otroligt vacker dikt.Kan inte på något sätt sätta mig in i hur ni har det. Tänker på er massor. Måste berömma dig Carina för ditt mod och enorma styrka.
    Skickar massor med kramar och till er.
    /Mari

    SvaraRadera
  3. Det finns inga ord.......... Känner stor sorg för er familj. Tänker på hur ni måste genomlida varje högtid utan Engla. Födelsedagar, jul mm. vilken förlust :-( Måtte det finnas någon mening med allt även om det inte går att förstå det just nu? Kramar <3 Åsa

    SvaraRadera
  4. Beklagar sorgen över Engla. Det var det finaste begravning jag sett i tv. Det gjorde ni bra. Cissi

    SvaraRadera