onsdag 9 mars 2011

NY DAG NYA MÖJLIGHETER

NY DAG MED NYA MÖJLIGHETER ...Sovit dåligt som vanligt, vaknar hela tiden av mardrömmar med mördare och krångel.Gårdagens veckans brott slet upp alla tankar och frustrationer kring förhören med mördaren.Jag har aldrig förut tittat på förhören mer än det som varit på nyheterna har valt att inte göra det ,fast jag var ju med på rättegången.Nu snurrar det ny frågor i mitt huvud ,får polisen vissa förhören för vem som helst ? Det ligger sekretess på en stor del ska jag nu vara orolig för att det snart ligger ute på nätet?För mig handlar bearbetningen till stor del av att skaffa mig kunskap men jag trodde att det snart skulle sluta dyka upp nya frågeställningar i mitt huvud men det verkar aldrig ta slut!
I dag blir det att jobba  med mig själv så att jag kan trycka ner det igen stänga av dom frustrerade känslorna och mitt missnöje med att förhören inte är till för oss anhöriga och att det inte är åklagarens skyldighet att komma så nära sanningen som möjligt. Vetskapen om att jag inte kommer att få veta vad som hände den där mardröms dagen gör att jag måste förtränga med all kraft en människa kan ha, så att inte fantasierna om vad som möjligen hänt tar överhand.
Jag börjar bli bra på att trycka undan känslor en överlevnads instinkt! Men kroppen vet... den ligger på med stress symtomen helst på nätterna när man sover var av att jag bitti sönder många tänder ,det är märkligt att man kan lura hjärnan på dagen men inte natten ,fast kroppen går inte på det. 
Så nu ska jag shoppa lite åka till köpcentra och bara gå runt och prova kläder bli förbannad på mig själv som gått upp 25 kg sens min dotter mördades så jag i alla fall inte kan ha några kläder. Aktiverar jag mig inte blir jag sittande här i soffan och äter i ställe.Jag börjar att lära mig att ta ansvar och göra det som är bra för mig men det här jävla utförsäkrings systemet motarbetar mig så jag inte riktigt får och kan följa min process så bra som jag anars skulle ha kunnat men det är väl inte heller till för vårat bästa utan bara för statens bästa fast här gör dom sig en björntjänst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar