tisdag 8 mars 2011

Ingen trevlig läsning så läs bara detta om du är intresserad av förhörs metoder.


 VARNING FÖR OTREVLIG TEXT OM FÖRHÖREN MED AE ANG ENGLA !

Tyvärr så känner jag att jag måste få skriva av mig och dela med mig ,känner mig stel och illamående. Jag har tittat på veckans brott där AsEt var med ang polis förhör med misstänkta.Dom använde inget om Engla men det river likt väl upp allt och jag ville inte titta men kunde inte låta bli!? Fan kan dom inte bara gräva ner han så jag sliper höra talas om han igen men nej jag kommer varje år att veta att det är dax för permission och så kommer det lite då o då i media om AsEt... Jag vet att det kan vara svårt att förstå när man inte vet allt eller är riktigt insatt men så har anser jag om förhören.

Blir väldigt irriterad när dala polisen försöker få det till att förhören med AE varit bra, enligt mig som läst dom många gånger så är det låg nivå även för en amatör … Då pratar jag bara om förhören kring vad som hände Engla dom andra har jag inte läst.
Bra förhör är givetvis en fråga efter vad man vill ha för resultat och varför. Förhören är till för att få den häktade dömd och att staten får vad den behöver för det ,dom anhöriga o offren får ta dom smulor dom hittar. Åklagaren behöver inte få fram vad som hänt utan bara tillräkligt för fällande dom. Dom anhöriga får inte vara med och kräva vissa frågeställningar i förhören men kanske under rättegången .
I Förhören med AE så har förhörarna missat eller struntat flera viktiga frågeställningar för att komma så nära sanningen som möjligt! Bla så har man inte konfronterat AE med att vägen var ny skrapad och utan lastbils spår om man gjort det så hade han inte kunnat använt dom andra förhören till att berätta om lastbilsspåren! Polisen hittade ett smycke som Engla hade på sig ca 7 meter åt annat håll än vad AE säger sig ha misshandlat o mördat Engla,vilket inte ens ifrågasätts eller tas upp i förhören. Det finns blod i bagaget från Engla så där har man bevis att Engla varit ,men enligt SKL INGET som säger att Engla har varit inne i AE bil som det enligt förhör påstås att hon varit och blivit misshandlad vaknat upp efter att blivit strypt sparkat AE mm. Om det som kommer fram i förhören skulle kommit i närheten av sanningen så borde det funnits spår av dna ,lera, hår eller ev blod där men ingenting sådant kan hittas. Englas sko hittas flera hundra meter från platsen där man hittar kroppen ,jag bråkar rejält med åklagaren för att få han att ta upp frångan varför den hittas där och frågan tas bara upp en gång i sista förhöret utan större försök att få fram ett tydligt svar. Mobilen hittas aldrig fast man tar dit specialutrustning och letar med . I förhören frågar man AE men man konfronterar han inte med att den inte finns där .Englas käke konstateras bruten pga våld men ingen förklaring kring hur och när förhörarna frågar och nöjer sig snabbt med att inte få veta .Allt detta gör att vi som anhöriga inte får veta vad som hänt efter som förhörsledarna utgår från AE berättelse och inte ställer det mot bevisningen eller fakta det görs få förhör och dom läcker ut till media ,det är tydligt att AE hela tiden ändrar sin berättelse efter nya bevis eller frågeställningar där av att det är viktigt att förhören går på djupet att alla frågor ställs i flera förhör för att göra berättelsen så tro värdig som  möjligt men det tycker jag inte att man gör. Enligt lagen så behöver dom inte det efter som man redan är klara över att AE mördade Engla och det är lätt bevisat man struntar i att komma så nära sanningen som möjligt ,för oss anhöriga så fatts pusselbitar som vi behöver för att så gott det går kunna bearbeta utan att fantasin tar en med på det ena o det andra kring dom bitar som inte stämmer med bevsingen. För det är ingen förutom mördaren som helt vet var och när eller vad som hände det finns inget som bevisar det i den här utredningen! Mer än att Englas blod finns i bagageutrymmet o att AE pekar ut vart kroppen finns.
Att förhörarna har utgått från AE berättelse och inte vägt in konkreta bevis är tydligt.
PÅ FREDAG EM HADE DALA POLISEN FÅTT DNA SPÅREN FRÅN PERNILLA OCH ÄNDÅ SÅ VÄNTANDE MAN TILL SÖNDAG EM MED ATT FÖRHÖRA AE OM VAR ENGLA FANS …BARA FÖR ATT MAN VILLE ATT DAG FRÅN RIKSMORD SKULLA GÖRA FÖRHÖREN, SAMTIDIGT SÅ INFORMERAS INTE VI ANHÖRIGA UTAN VI FÅR I NÄSTAN TVÅ DYGN VARA I OVETSKAP OCH LETAR HYSTERISKT I FÖRTVIVLAN EFTER

2 kommentarer:

  1. Det helt omöjliga tvingas du genomlida. Jag kan inte sätta mig in i hur dj-t det är bara att det är helt och hållet för mycket av alltings djävlighet.

    cyberkramar från hilma

    SvaraRadera
  2. Kan inte föreställa mig hur hemskt det måste vara för dig att behöva höra talas om den där människan.. Och fruktansvärt att det hölls så dåliga förhör. Man tror ju liksom att sånt går väldigt proffsigt till, men tydligen inte.

    SvaraRadera