torsdag 24 november 2011

Min Blogg

Min blogg är ett utrymme där jag kan få uttrycka mina tankar och känslor ,det blir många reaktioner på brott o straff. Jag har inte så många andra kanaler att pys dom tankarna på, då min omgivning inte har dom intressena och det kan bli alldeles för känslosamt med det bagaget vi har.
Jag behöver inte vara politisk korrekt och ibland så tar jag i mer än vad jag menar bara för att jag vill få er att tänka till och reagera på vad ni tycker och känner. I bland blir jag för privat och skriver mer än jag tycker är ok.
Jag skulle vilja skriva mera om hur jag mår och känner psykiskt och fysiskt men jag inte vill bli för privat med tanke på min familj och för att inte göra dom mera ledsna för hur jag mår och tänker så håller jag det för mig själv . .
Inga barn mår ju bra av att ha en förälder som mår dåligt och vi som föräldrar behöver ta det ansvaret och lägga så lite som möjligt av våran ångest på barnen  .Samtidigt så behöver barn få känna att det är ok att må dåligt så man får försöka avväga att visa hur dåligt man mår med tanken på att inte lägga ångest på barnen.
Sanningen är inte alltid den rätt vägen för den kan bli ett försvar för att få vara egoistisk o okänslig.       

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas inte att det är någon som har gnällt på dig igen om att du ska vara politisk korrekt. Vad det nu är?

    SvaraRadera
  2. Oj oj, vad jag beundrar dig, Carina. Du är så ofattbart stark och klok! Stå på dig, det är så tänkvärda saker du skriver. Stor kram från en annan mamma som ofta tänker på dig.

    SvaraRadera