tisdag 15 november 2011

LIVSTIDS STRAFF diskuteras på veckans brott

Ang Livstids straff :Så tycker jag att brottsoffer och anhörig perspektivet saknades ! Vi är många anhöriga som lever med riktig livstid med sorg och saknad och inte minst med vetskapen av hur våra anhöriga blivit misshandlade torterade mm till döds,.Det minsta man kunde vänta sig vore att den person som valt att mörda får ett riktigt livstids straff för alltid och vill dom ta sitt eget liv så ge dom den möjligheten...Om Eklund som mördade min dotter kommer ut så kommer samhället att göra mig till en mördare, för hur kan man som mamma låta en man som torterat våldtagit sitt barn låta en sådan man gå fri? Nu har han låsas livstid vi anhöriga får leva med att han en dag ska ut ,vi får aldrig något lugn med den vetskapen att vi en dag ska få gå igenom processen kring frigivnings ansökan blir det om 15 år eller om 25 år ? syster nu 15 år är ändå bara ca 30 år då. hur man än vrider och vänder så är det den mördade o dom anhöriga som fått den riktiga livstiden ! frid o kärlek mördade Englas mammaAng Livstids straff :Så tycker jag att brottsoffer och anhörig perspektivet saknades ! Vi är många anhöriga som lever med riktig livstid med sorg och saknad och inte minst med vetskapen av hur våra anhöriga blivit misshandlade torterade mm till döds,.Det minsta man kunde vänta sig vore att den person som valt att mörda får ett riktigt livstids straff för alltid och vill dom ta sitt eget liv så ge dom den möjligheten...Om Eklund som mördade min dotter kommer ut så kommer samhället att göra mig till en mördare, för hur kan man som mamma låta en man som torterat våldtagit sitt barn låta en sådan man gå fri? Nu har han låsas livstid vi anhöriga får leva med att han en dag ska ut ,vi får aldrig något lugn med den vetskapen att vi en dag ska få gå igenom processen kring frigivnings ansökan blir det om 15 år eller om 25 år ? syster nu 15 år är ändå bara ca 30 år då. hur man än vrider och vänder så är det den mördade o dom anhöriga som fått den riktiga livstiden !

5 kommentarer:

  1. Känner du som du känner råder jag dig att söka hjälp bums. Helst själavård.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte vad det är som du reagerar så starkt på i detta ,men jag kan trygga dig med att jag får hjälp även själavård .

      Radera
  2. Bra, för det känns inte bra att samhället gör dig till en mördare om han går fri. För innerst inne är du klok fast du har snöat in för mycket i din egen situation så du inte kan tänka i ett vidare perspektiv. Du är inte den enda som lider och om anhöriga till offer skulle få som de ville kan jag garantera att många fler kommer att bli lidande. Färre handikappade och funktionshindrade får den hjälp och stöd i vardagen, den kritiserade skolan försämras, sjukvård etc, etc så vida man inte ökar skattetrycket vilket ingen är intresserad av. Man kan tycka att det är fel att maten är bättre för de kriminella än för barn i skolan och pensionärer osv. Men det är väl viktigare att internerna håller sig lugna så att anstalterna blir en trygg värld för både interner och anställda.

    SvaraRadera
  3. Nu tycker jag inte att AE ska bli fri men det finns de som kan friges därför att de är rehabiliterade.

    SvaraRadera
  4. jag skulle mycket väl kuna bli en mördare om AE blev fri, men antagligen inte pga av olika omständighter. men jag tycker inte man ska klappa offer på axeln och tro att dom tar vilken skit som helst. Jag tänker i vidare perspektiv men har erfarenhter som inte du har så du kan inte se mina perspektiv...Komihåg att du inte känner mig på riktigt! jag vissar inte hela mig här på bloggen utan bara det som jag vill dela...

    SvaraRadera