fredag 26 november 2010

En komentar av mig på Sven -Erik Alhems blogg på Expressen

Det finns ingen rättssäkerhet för offer när det kommer till nya utredningar inom polismål eller jk /jo när ev fel begåtts. För att det ska ske en seriös rättvis och ärlig utredning så behöver media stå bakom och backa upp offret annars så smygs det och vips så har man en bedömning att inga fel begåtts!Titta bara på polismisen i dalarna ang Pernilla utredningen där åklagare la ner utredningen gång på gång men efter som det är ett känt medialt intressant fall med mig som jävligt irriterande och envis anhörig som själv tog fram alla fakta jag kunde och med turen att rikspolisstyrelsen som ändå gjorde en utredning där många försummelser kom fram fast åklagaren gång på gång lagt ner att det skulle bli en riktig utredning. Nu får jag ligga i och försöka ha koll på åklagaren och polisens arbete i granskningen kring ett försvunnet dokument, men även där så förväntar jag mig att man inte kan hitta skyldiga eller att det inte ens har hänt, för det är så det fungerar ! Även jk säger att den försummelse som rikspolisstyrelsen i sin utredning tydligt uttrycker inte är skadestånds skyldigt efter som det inte finns något tillräckligt orsaks sammanband mellan polisens försumlighet och Englas död ...Fast det är en tydlig bild i utredningen . Nu jobbar jag med all min kraft för att få alla korten på bordet runt dom juridiska bedömningarna men efter månaders tjat och jobb så har jag inte kunna fått ett vettigt svar om dom juridiska tankarna eller ett svar på hur man bedömt dom olika förseelserna. Att media eller en anhörig/ offer som ligger på med all kraft ska vara rättssäkerhetens trygghet kan inte vara rättvist för det finns dom som inte har kraften eller media stödet dvs ett fall som inte säljer. carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar