onsdag 7 maj 2014

Nyhetsmorgons programpunkt om mord


Hasse Aros programpunkt i nyhetsmorgon 

Jag undrar vad det är för nyhetsvärde i det här reportaget som sändes nu på morgonen när man spelar upp en personlig inspelning från ett band där den mördade pratar , är det tänkt att det ska ger mera tips eller är det bara ett sätt att utnyttja ett mord till  att göra spännande tve ,jag förstår att Hasse är nöjd över att fått tag på inspelningen och gett det till polisen självkart mycket bra! och hur tror ni att det här barnet känner när ni sänder det här för almänheten det borde väl ändå vara relevant att berätta i en sådan här programpunkt. Blir så trött i frossande av mord och Tilde säger det här är spännande iiiiiii  Tilde mord är spännande på film och böker.  Inte spännande i verkligheten det är tragedi hemskt och djävligt! Ev kan man säga att det är alvarligt och bra att man hittat material för att ta utredningen framåt men ändå att inte ge polisen mera tid med att utvärdera inspelningen och göra sitt jobb innan man från medias håll går in och driver på tycker jag endast verkar vara för att göra ett mord till kioskvälta för att sälja media .så jäkla lågt!!! Komihåg att jag inte är emot att media belyser mord och verkligheten runt det , allt för ofta behövs media för att driva på polis och åklagare men ofta som nu så ser man endast ett egen intresse till att göra mord spännande och säljande.  (Obs jag gillar även Hasse som har ett bra engagemang för brottsoffer)    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar