måndag 30 augusti 2010

folkpartiet hmmm

Tttade lite på svt debatten med folkpartiet i går och tycker att dom har många bra åsikter men även en del med för mycket hård handskar. sååå nja det blir nog ingen röst där inte eller vet inte... huu det kommer att bli svårt att välja vart min röst ska hamna.
Ang debatten så vill jag inflika min åsikt om integration.

Jag vill ha ett land där alla som behöver asyl av orsaker som krig, politisk förföljelse, kvinno förakt eller svält ska vara välkomna här och bli väl mottagna.(har säkert glömt en massa andra viktiga orsaker)
Tycker även att dom som vill ha asyl verkligen ska vilja ha en förändring och vara villiga att försöka leva efter Svenska regler, moral o etik,så en utbildning i Svenska regler och förhållnings sätt till alla ev nya Svenskar tycker jag är ett bra förslag . Jag skulle själv vilja ha en sådan kurs om jag skulle få lov att flyta till ett land som skiljer sig från vad jag är van vid.
Nu säger nog många att dom flesta av sig själv tar till sig av det men jag tror inte att det är så enkelt att komma från ett annat land med väldigt olika regler o kultur det vet man ju själv hur svårt det är att respektera andra kulturer tex när man är på semester . jag älskar att resa och uppleva andra kulturer och har varit i mer än 20 länder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar