tisdag 24 augusti 2010

Dagens tankar

Woo vilken morgon .Jag började med att backa ner i diket och blev stående på underredet Tjohoo nu kan det bara bli bättre i dag ...
Nu är jag tillbaka hemma och dagens tankar kommer här...

Funderar på vilket parti jag ska rösta på i valet ? Tycker att det är väldigt svårt nu när det är block politik .Man borde kanske kunna välja att rösta på antingen röd/grönt eller den blåa röran ,kommer inte ens på vilka färger som c,f,kd har för det är väl m som har blåt eller ?
För har jag alltid röstat på Miljöpartiet bara för att jag vill att dom ska vara med o röra om i grytan men inte för att styra Sverige. Nu lutar jag mer över någonstans i den blåa röran men jag vet inte riktigt.Det som mest får mig att tveka är hur försäkrings kassan har utvecklats, mig har dom jagat sen 3 månader efter min dotter blev mördad känns som att ha en piska vinande och stressen och ångesten som bråkar i min kropp blir bara värre och inte har dom någon rehabilitering att erbjuda mig och ersättningen ( nu på 5700 kr) drar dom ner hela tiden pga att jag själv rehabiliterar mig genom att skriva en bok om traumat och att jag varit med i tv o radio program om traumat. Jag har aldrig tagit ett öre i betalning för något jag gjort!
Men Försäkrings kassan säger att kan du ta dig från punkt A till B genomföra något och sen hem igen då är du arbetsförd .Jag säger att då kan inte många vara sjukskrivna i Sverige för då kan du definitivt inte åka och handla om du är sjukskriven för då måste du även kunna planer och hämta varorna och betala innan du tagit dig hem ,vilket är mycket mer kompiscerat än att ta tåget till Stockholm åka taxi till studion och där prata om dina egna tankar och känslor kring det ämne som du är sjukskriven pga av. SUNT FÖRNUFT och individuell prövning är det något parti som kan införa det hos försäkrings kassan ?
Jag är redo att börja jobb men inte nåt ända fram än ,väntar själv med spänning på vad det ska bli...Jag tror att jag behöver ett jobb som engagerar mig till minst 95 % så att ångeten kan tryckas ner av engagemanget.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera