måndag 24 januari 2011

Gillar det nya lag förslaget från Beatrice Ask ,fast jag skulle villja ändra det lite

http://www.expressen.se/nyheter/1.2303751/ask-forsvarar-lagforslag-om-smygfotografering
 Lagförslag att man inte ska få fotografera eller film människor i smyg med några undantag .Jag skulle hellre se att det är förbjudet att sprida materialet.
Jag tycker att det ska vara själv klart att det ska vara förbjudet att sprida smyg tagna fotografier och filmer med undantag av brottsliga handlingar då jag tycker att det är en bra metod för att få fast och ev förebygga nya brott..
Jag om någon vet hur fruktansvärt det är med journalister som jagar bästa bilden många fotografer är bra och har respekt men det finns några riktiga idioter därför behöver lagen skärpas och det behövs för att stoppa en stor del av  mobbingen som i dag många gånger sker med fotografier och filmer som sprids på nätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar